Chiar in saptamana patimilor pentru credinciosii catolici, dupa o lunga perioada de revolte in Franta, Catedrala Notre-Dame a fost cuprinsa de flacari si aceste flacari au reusit sa distruga ce nu au reusit doua razboaie mondiale. Tot acoperisul acestei bijuterii gotice, supranumita si “Inima Parisului”, este de acum cenusa, iar turla care se inalta mandra deasupra catedralei s-a prabusit.

Din cercetarile care au avut loc pana acum, se presupune ca incendiu a pornit de la lucrarile de renovare ale catedralei. Cea mai veche parte a sarpantei era din secolul 13, iar cea mai recenta de peste 200 de ani.

Tragedia de la Notre Dame a mobilizat chiar din seara incendiului marile companii din Franta si nu numai sa anunte donatii generoase . Companiile LVMH (Louis Vuitton, Christian Dior, Givenchy, Dom Perignon, Hennessy) si Kering (Gucci, Yves Saint Laurent, Alexander McQueen, Balenciaga) au donat impreuna 300 milioane de euro, compania petroliera Total 100 milioane de euro, Credit Agricole 1 milion de euro, L’Oreal 200 milioane de euro, Societe Generale 10 milioane de euro.

Compania de tehnologie UiPath, un startup romanesc cu sediul in SUA, doneaza 1 milion de euro pentru catedrala Notre-Dame. Fondatorul companiei, Daniel Dines, a anuntat in cadrul unui eveniment, la Paris, ca UiPath va dona 1 milion de euro pentru reconstructia catedralei.

In 2017, compania cu aproape 600 de angajati si-a mutat birourile la New York, iar in prezent are peste 700 de clienti si birouri in Londra, Singapore si Tokyo. In 2019, valoarea companiei ar putea ajunge la 7 miliarde dolari.

Compania este specializata in dezvoltarea de tehnologie pentru preluarea muncilor repetitive de la birou, usurand sarcinile angajatilor.